Veteraaninaisten liittomylly

Talin keilahalli, HKI 6.10.2017

Turulle mestaruus, hopeaa Helsinkiin ja Hämeenlinnaan pronssimitalit.
Turun naiset pelasivat finaalissa tarpeeksi ehjää peliä ja Helsingin joukkueella loppui paukut. Hämeenlinna paransi peliään heitto heitolta ja 9 sarjan jaksaminen palkittiin lopulta pronssisilla mitaleilla. Jopa Helsingin pudottaminen välierässä ei olisi ollut vääryys, vaikka lopussa ero hieman repsahti.

Välierät
Helsinki 1 – Hämeenlinna 617 – 542
Turku – Kotka  538 – 487
Pronssiottelu
Hämeenlinna – Kotka 572 – 536
HML: Ritva Ronkainen 205 (14) – Aila Flyktman 201 (8) – Tuija Jokinen 166 (4)
Kotka: Anne Marttila 150 (2) – Heli Töyry 200 (8) – Marjatta Asplund 186 (11)
Mestaruusottelu
Turku – Helsinki 1 565 – 537
Turku: Marketta Kiili 175 (6) – Eila Mäkelä 181 (11) – Seija Nurmi 209 (24)
Helsinki: Helena Kukkonen 166 (9) – Hannele Uotila 185 (8) – Tytti Vainikka 186 (19)

Kuvia kisasta

Alkukilpailu
1. sarjan jälkeen Helsinki 1 kärjessä Pori ja Turku perässä seuraavilla sijoilla.
Hännillä Kotka, Kokkola ja Vantaa kisaavat kuka on toinen alkukilpailuun jäävä joukkue. Avaussarja tietysti vasta heitettynä ja kolme sarjaa pelattavana.
Hannele Uotila, Maila Virtanen ja Tytti Vainikka henkilökohtaisissa tuloksissa kärkipaikoilla.

2. sarjassa Helsinki 1 edelleen kärjessä. Turku hyvin perässä. Pori hieman kyykkäsi. Kotka paransi asemiaan kolmanneksi. Myös Kokkola ja Vantaa ottivat kurssia ylöspäin. Tampere on hännillä 17 pistettä Hämeenlinnaa perässä. Lahtikin putosi Vantaan taakse. Piste-erot pieniä ellei mitättömiä: sijasta 3. alaspäin 48 pistettä sijaan 10.
Henkilökohtaisissa tuloksissa Tytti Vainikka kärkeen (sarja 265), Raija Holmen kakkosena (256) ja Hannele Uotila kolmas.

3. sarja ja Helsinki 1 menee kärjessä ja Turku mukavasti kakkosena. Loppupakka meni taas sekaisin, kun Pori nosti tasoa nousten kolmoseksi ja Hämeenlinna siinä sopivasti imussa. Kokkola ja Vantaa taas hännillä 5 pinnan erolla. Lahti ei ole kuivilla 8 pinnaa Vantaan edellä. Tampereen tilanne jo hieman helpompi mutta ei varma. Eroa vantaalaisiin 41 pinnaa.
Henkilökohtaisesti parhaat vedot olivat Hannele Uotilan 247, Maila Virtasen 226 ja Ritva Ronkaisen 217. Uotilan ja Virtasen välissä henk.koht. yhteistuloksissa Vainikan Tytti.

4. sarja
Helsinki ykkösenä jatkoon 2485 pinnalla ja kakkosena Turku 2188. Hämeenlinna nousi turkulaisten kannoille. Peräpäässä Vantaa loikkasi hyvin ylöspäin ja jätti pudotuspeikon kauas taakseen. Kokkolan peli ei parantunut vastaavanlaisesti ja kotiinlähtö odotti sarjan jälkeen. Ero Lahteen jäi 29 pinnaa.
Vain Hannele Uotila 215 ja Aila Flyktman 207 paritulokseen.
Henkilökohtaisissa 5 parasta: Uotila 874 – Vainikka 820 – Holmen 807 – Virtanen 796 – Nurmi Seija 786

Jatkolohkot
Lohko 1:
Helsinki 1 – Kotka 577 (30) – 478
Pori – Vantaa 562 (30) -507

Helsinki 1 – Pori 622 (30) – 558
Vantaa – Kotka  442  – 522 (30)

Helsinki 1 – Vantaa 623 (30) – 517
Pori – Kotka 449 – 575 (30)

Lohko 2:
Hämeenlinna – Turku 545 (30) – 513
Lahti – Tampere 554 (30) – 497