Liiga60 finaalit

Mai-Lis Ahlfors ja Markku Pennanen ykkösiä A-kisassa

Ahlfors pelasi naisten A-sarjan finaalissa Helena Kukkosta vastaan. Normaalisti Helena on nähty erilaisissa veteraanifinaaleissa häviämässä Jouko Kuossarille. Nyt oli Ahlforsin vuoro jättää Helena kakkoseksi. Pitääkö tästä vetää jokin johtopäätös Ahlforsin keilauran noususta mestaruuksiin asti?
Finaali 186-166

Miesten A-finaalissa Markku Pennanen  oli jälleen parempi kuin Asko Aravirta. Markku on ollut Askolle kivi kengässä jo useammassa finaalipelissä. Nyt lukemin 244-216 voitto boltsilaiselle.

Uotila ja Heino B-sarjojen parhaat

Naisten B-finaalissa Hannele Uotila löysi ”vanhan vireen” ja kepitti niin välierässä kuin finaalissa vastustajansa selkein numeroin. Loppuottelussa Vieno Laiho hävisi lukemin 225-162.

Miesten B-finaalissa Antti Heino ei jäänyt jossittelemaan vaan pisti keilaa kumoon reippaalla tahdilla. Erkki Westerlund jäi ns. telineisiin. 209-150 voitto Heinolle ja B-sarjan ykkösen muhkea kirjekuori taskuun.

Tulokset tulossa

Miesten A ja B finaalit

A- ja B-finaalin maanantain tulokset
A finaalin alkukilpailun 16 parasta ja B-finaalin alkukilpailu 6 parasta jatkavat tiistaina 30.11.

Naisten finaali
Naisten maanantain tulokset
A-finaalissa jatkavat 8 parasta ja B-finaalissa sijoille 9.-14. sijoittuneet.

18. AUM finaali

Mestarimiehet kärjessä

18. Ailo Uotila Memorial pelattiin tänä vuonna 25.10.-14.11.2021 Talin keilahallissa. Osanottajamäärässä (330 suoritusta) päästiin tasolle, joka turvasi kilpailun talouden.

Valitettava yhteensattuma oli se, että samanaikaisia finaaleita oli lähialueella varattuna, mutta oma ajankohtamme pohjautui Talin varaustilanteeseen. Positiivista kuitenkin on, että useampaan tapahtumaan riittää niin osallistujia kuin finalisteja.

AUM2021 finaalin karsintaan selvisi 40 pelaajaa ja 3 sarjan karsinnan jälkeen 12 parasta jatkoi varsinaiseen finaaliin. Tätä vaihetta on nyt harjoitettu pari vuotta ja ensi kaudeksi kehitetään uutta mallia. Finaalissa 23 pelaajaa, vain 1 oli poissa, pelasi alkuun 6 sarjaa. 8 parasta jatkoivat lohkovaiheeseen.

Lopullinen järjestys:
1. Pasi Uotila, Ailec
2. Petteri Salonen, TKK
3. Donata Lengvinas, GB
4. Toni Toivonen, Patteri
5. Leevi Saikkala, GB 6. Viljo Vartiainen, HVV 7. Karo Hilokoski, Patteri 8. Reijo Pellikka, AX

Tulospalvelun onnistumista häiritsi hallissa sattunut laaja laitteisto-ongelma, joka esiintyi vielä finaalin aikana. Kaikesta kuitenkin selvittiin hyvin lukuun ottamatta lieviä tunteen purkauksia.

Ailec Team kiittää kaikkia mukana olleita pelaajia onnistuneesta kilpailutapahtumasta.
-Tapani Kiviranta-

Jussi Laine junnumestari

Junnumestaruudet Tapanilassa

Jussi oli mestari selvällä erolla muihin mitalisteihin. Hopeasta ja pronssista kisattiin tasaväkisesti ja ero saatiin vasta taiston tautottua ja tuloksia ynnätessä. Nooa Vilokkinen saatiin hilattua hopealle ja Antonio Valtonen sai tyytyä tällä kertaa pronssiin, vaikka eroa ei ollut hiuksenkaan vertaa.

Stellä Lökfors oli tyttöjen ykkönen ja tänä vuonna jaettiin myös hopea ja pronssi.  Lila Ahlforsille hopeinen mitali ja Emma Palermaalle pronssia.

Kuvat ja parikisan tulokset tulevat myöhemmin.

Baker-liiga Talissa

Liiga saatiin alkuun

Viime kausihan jäi Bakerissä torsoksi. Finaalit saatiin pelattua muutama viikko sitten. Ja suunnilleen samasta jatketaan Radio ja HIFK kärjessä.
Nouseeko City B sotkemaan kuviota ja pudottaa perusfinalisteja ulos?
Mercurilla ja Lucky Strikersilla on finaaliviiva väärällä puolen.
Ottaako Jokiniemen Leena aikalisän ja pistää itsensä pelivahvuuteen kolmen viikon päästä? Onko Eklundin Petrillä joukkuehengen nostopuhe kirjoitettuna?

Baker 1. kierros (18.11.2021)

Tapiolan finaali

Syysrykäisyjen finaali 16.11.

1. Jari Stenroos Ke-Ro Helsinki 1443 6 (66)
2. Teemu Karjalainen Patteri Helsinki 1433 6 (24)
3. Peter Strömberg Tornados Helsinki 1398 6 (6)

muut tulokset

Hki-Muu Suomi

Helsinkiläisille voitto

Liiga-60:ssä pelaavat helsinkiläiset pelasivat naapurikaupungeissa asuvia ns. Muuta Suomea vastaan 12.11.2021.

40 osallistujaa. Hki – Muu Suomi 12503 -11629
Parhaat Hki: Raimo Mäki 1331, Pertti Stade 1302, Reijo Pellikka 1300
Parhaat Muu Suomi:  Matti Salonen 1259, Risto Halme 1232, Veli Timonen 1199
Punapääkeilakisassa jaettiin 100 kpl Wigrenin herkullista  Nysä-grillimakkaraa
Jumbopalkinnot: Hki Reijo Virta, Muu Suomi Erik Olin

HKI-Lohja tappio

Lohjalaiset veivät voiton

Pari viimeistä sarjaa käänsi veteraanien liitto-ottelun tuloksen lohjalaisten eduksi. 46 sarjan jälkeen HKI johti kuudella pinnalla.
Helsinki-Lohja 11.11.2021 lopputulos 9075-9136, henkilökohtaiset tulokset.

Kivirannan Tapanin ottamassa kuvassa parhaat pelaajat:

Liittomyllyistä voittoja

Kaikki myllyt kotiin

HBL:n kakkonen voitti miesten liittomyllyn
juttu SKL:n netissä
HBL ykkönen voitti kisassa B-finaalin

Naiset pitivät hermonsa kurissa ja kiikuttivat Tampereelta liittomyllyn voiton.
Viime vuoden pronssi vaihtui hienosti kultaan.
Juttua SKL:n sivuilla

Kun tähän lisättään veteraanien voitot niin miesten kuin naisten liittomyllyissä, niin tällä kaudella joukkeet ja pelaajat onnistuivat hienosti!

HBL-Lahti, liitto-ottelu

Lahti kävi varkaissa

Veteraanien liitto-ottelussa 4.11. Talissa oli ”ikäviä” vieraita. Veivät voiton mennessään. Alussa Hgin Veteraanikeilaajat olivat piikissä, mutta sarja sarjalta etumatka kutistui. 128-117-50 pistettä… ja viimeisessä sarjassa lahtelaiset porskuttivat rinnalle ja ohi 31 pinnalla. Tämä muistetaan ensi syksynä!

Ihan kaikki ei sentään lähtenyt matkaan noille Suomen chicagolaisille. Aarne Nilsson oli tarkkana, piti pintansa ja oli yhden pinnan turvin ottelun Man of the Match. Pertti Salminen tuli viimeisellä 245-sarjalla lähelle ja olisi mennyt varmaan seuraavassa ohi. Sen verran hyvään tulosvireeseen hän yltyi kisan puolivälin jälkeen ja oli omalta osaltaan nostamassa joukkueensa voittoon.

Helsinki-Lahti 4.11.2021 9370-9401 tulokset ja henkilökohtaiset