Helsinki Ranking PariCup

Pari Cupia ei pelata toistaiseksi

1. kisa pelataan Helsinki Ranking osakilpailuiden yhteydessä. HR-suoritus on Parikisan suoritus eikä Parikisaan voi osallistua muulla tavoin. Parin ei tarvitse pelata yhtä aikaa, mutta ensin pelaavan on ilmoitettava ja maksettava pari kisaan mukaan.
  2. kisa koostuu karsintakisoista ja jatkopeleistä (kts. taulukko).
  3. kisassa käytetään kulloisenkin erikoiskisan mukaisia keskiarvotasoituksia. Jos kisassa ei käytetä yhtenäisiä keskiarvotasoituksia, niin HR-parikisa pelataan 210-155/70% tasoituksin.
  4. karsintakisoista (4) pääsee kustakin neljä (4) parasta paria jatkoon
  5. kisassa ei ole seura- eikä liittosidonnaisuutta.
  6. pari voi saada vain yhden jatkopelipaikan eli edellisestä alkukisasta jatkoon päässyt pelaaja ei saa osallistua kisaan uudelleen toisen parin kanssa.
  7. jatkopelipaikka on parikohtainen eikä sitä voi luovuttaa toiselle eikä paria vaihtaa.
  8. paria saa vaihtaa karsintakisojen välillä, jos jatkopaikkaa ei ole tullut. Koska kisat pelataan osittain päällekkäin, niin HR-kisan järjestysluku määrää mistä kisasta pelaaja menee jatkoon.
  9. jatkopeleissä keväällä pudotetaan puolet pareista pois per kierros.

HR1 keväällä 16 paria pelaa ja 8 parasta jatkaa HR6-kisaan. HR12 keväällä on finaalikisa ja kaksi jäljellä olevaa paria pelaa yhtä aikaa. Muilla kierroksilla peliaika on vapaa sovitulla aikavälillä. Kevään pudotuspelivaiheessa parin on pelattava yhtä aikaa. Vähintään toisen pelaajista on pelattava käynnissä olevaa HR-osakisaa. Selvyyden vuoksi: Jatkopeleissä parin tulos on yhtä aikaa pelatut kisatulokset, ei parin HR-kisaan osallistuneet kisasuoritukset.

Karsintakierrokset

Loppupelit

1. osallistumismaksu on erikoiskisan maksun lisäksi 4 euroa/pelaaja alkukisoissa. Jatkopeleissä ei ole erillistä maksua käynnissä olevan erikoiskisan maksun lisäksi. Finalistien kisamaksut maksaa HBL.
  2. palkinnot 1. 200,- euroa 2. 100,- euroa