Helsinki Ranking säännöt

2019 – 2020

KILPAILUSÄÄNNÖT
YLEISTÄ:

Kilpailu on avoin kaikille rekisteröityneille keilaajille lukuun ottamatta ulkomaille rekisteröityneitä ja firmakeilaajia. Kisa on siis myös ensilisenssipelaajille!
Kaksi erillistä kilpailua syksy 2019 ja kevät 2020. Kts. kisat tarkemmin hallikohtaisesta kalenterista tai tästä
Kilpailu pelataan ilman tasoituksia.

Kilpailu koostuu kaudella 2019-20 12:sta eri mittaisesta osakilpailusta.
Kilpailun ensimmäinen suoritus lasketaan rankingsuoritukseksi.
Helsinki Rankingiin osallistutaan automaattisesti kilpailusuorituksen (erikoiskilpailu tai viikkokisa) yhteydessä.

KILPAILUSARJAT:
Pro-sarja, johon kuuluvat kaikki M- ja A-luokan keilaajat
Champion-sarja, johon kuuluvat kaikki B-luokan keilaajat
Classic-sarja, johon kuuluvat kaikki C- ja D-luokan keilaajat

OSAKILPAILUT:

Osakilpailusta jaetaan Rankingpisteitä alla olevan taulukon mukaan jokaisen kilpailusarjan 40 parhaalle keilaajalle.

FINAALI

Kausifinaalin säännöt on uusittu. Sanamuotojen tarkistusta ja muokkasta vailla.
Finaali pelataan alustavan aikataulun mukaan Talissa keskiviikkona xx.5.2020 klo 18. (alustava aika, varmistetaan kauden lopulla)

PALKINNOT:

12 osakilpailusta 9 parasta osakilpailusuoritusta huomioidaan. Kilpailusarjoittain palkitaan 20 eniten rankingpisteitä kerännyttä rahapalkinnoin.
Jos pelaajat ovat tasapisteissä, niin paras osakilpailupistemäärä ratkaisee, sitten toiseksi paras jne
Finaalissa on omat palkintonsa sarjoittain: 1. 200 euroa, 2. 160 eur 3. 120 eur, 4. 100 eur, 5. 80 eur, 6. 60 eur, 7.-8. 40 eur ja 9.-10. 30 eur

Ja suosittelemme erikoiskilpailun järjestäjälle:
Lisäpalkintoja kolmelle parhaalle jokaisessa kilpailusarjassa
Mikäli erikoiskisassa ei ole erillistä finaalia, on järjestäjän palkittava jokaisen kilpailusarjan kolme parasta sopivin (suositus väh. osallistumismaksun suuruisella) raha- tai tavarapalkinnoin.
Kisoissa on minimipalkintosumma: Talissa 1400,- euroa ja muissa halleissa 1200,- euroa.

TIEDOTTAMINEN:
Helsinki Rankingin osakilpailuohjelma on nähtävissä liiton internetsivuilla.
Tulosseuranta päivitetään vähintään jokaisen osakilpailun jälkeen ja kisan ollessa käynnissä tuloslista ilman rankingpisteitä päivittyy syötettyjen tulosten mukaan. Tulokset löytyvät myös em. liiton internetsivuilta.

KILPAILUN JOHTAMINEN:
Osakilpailujen yleinen kilpailunvalvominen kuuluu kilpailun järjestävälle seuralle tai yhteisölle. Kilpailun varsinaisena johtajana toimii HBL:n toiminnanjohtaja, joka valvoo kilpailun sääntöjen noudattamista ja vastaa tulosten tiedottamisesta sekä pisteiden laskemisesta. HBL:n kilpailuvaliokunta muodostaa yhdessä toiminnanjohtajan kanssa Juryn, joka käsittelee mahdolliset protestit. Osakilpailuun kohdistuvat protestit on tehtävä kirjallisesti liiton toimistoon viimeistään kahden arkipäivän kuluessa osakilpailun päättymisestä. Pisteisiin liittyvät huomautukset ennen seuraavan osakisan päättymistä

PISTETAULUKKO:
Kaikissa sarjoissa jaetaan jokaisen osakilpailun 40 parhaalle ranking pisteitä. Viimeisessä osakilpailussa (HR 12) jaetaan pisteet kertoimella 1,5. Tasatuloksissa pisteet jaetaan ja pyöristetään mahdollisesti ylöspäin (vain HR12).

osakilpailu
sijoitus
ranking pisteitä osakilpailu
sijoitus