Firmakeilailun SM-kisat

Firma-SM Talissa päättyy 27.1.2019

Kisasta lisää tietoa tältä sivulta
Varaustilanne
joukkuekortti
Tietoa kisasta yleensä ja muuta mm. majoituksista, jos niitä tarvitaan.
Ilmoittautumiset suoraan Taliin bowling@bowling.fi

Muut kisoja koskevat kysymykset hfk@helsinginbowlingliitto.fi

Kisojen yhteydessä IFK Games. Firma-SM + EM-karsinta + IFK Games yhteishintaan 60€

tulokset: miehet / naiset
parikilpailu: miehet / naiset
joukkuekilpailu: tulokset
sekaparikilpailu: tulokset

Firma-EM
tulokset parikilpailu: miehet / naiset
tulokset sekaparikilpailu
tulokset joukkue

Seniorifinaali

Reija Lunden ja Peter Strömberg mestareiksi

Reija oli finaalissa pelanneista naisista paras jättäen taakseen Leena Jokiniemen ja Kirsti Piiparin.
Finaalin pudotuspeleissä GB:n sisäisen seniorimestaruuden ratkaisi kokemus. Jouko Kuossari kepitti kisojen ensikertalaisen Kai Virtasen 205-195. Grande Finalessa Tornadoksen Peter Strömberg pisti rallin päälle kolmannesta ruudusta ja meni menojaan. Toinen – korjataan kolmas –  seniorimestaruus tuloksella 258-204. HBL:n mestaritilastotkin tulivat oikaistua tässä samalla.

Tuloslistalta poimitaan vielä paras naispari Strikersin Mona Fäldt ja Jaana Turunen. 7. sija kokonaiskisassa tuloksella 2473 (366)
Joukkuekisassa Strikers oli paras naisnelikko sijalla 8. Edellisten lisäksi joukkueessa pelasivat Sisko Kosonen ja Marina Liimatainen

kisan tulokset

HBL avoin mestaruus

Illan finaali on katsottavissa täältä

Pasi Uotila otti omansa pois ja uusi mestaruutensa. Hänelle voitto oli  7.
Kakkoseksi jääneellä Joonas Jähillä ei mestaruuksia vielä ole. Nyt oli tyytyminen yhteen 300-sarjaan ja hopeamitaliin.
Naisten kisassa Nina Kovanen otti ensimmäisen naisten mestaruutensa ja siinä samalla tuli avoimen kisan pronssia.

B- ja CD-mestaruudet

Kauden 2018-2019 B- ja CD-mestaruudet ratkaistiin Talissa 8.1.
Hallissa riitti säpinää, kun vajaat 50 pelaajaa taisteli näistä ja avoimen kisan mestaruuksista.

Miesten B-kisassa Kiffenin Marko Luukkonen otti mestaruuden. Ailecin Jorma Hållfast taisteli hyvin 1. pudotuspelissä aina 7. ruutuun asti. 8. ruudussa ”Jorkki” teki missin ja ”Longa” meni menojaan. Finaali ratkesi jo sarjan alussa,
Naisten B-kisassa Ke-Ron Hanna Stenroos jyräsi voittoon: HKV:n Inkeri Määtälle ei jäänyt mitään jossiteltavaa Hannan paukuteltua kaatoja toisensa perään.
Miesten CD-sarjan voittoon liiteli HIFK:n Paavo Aulio ja naisten CD:ssä Blooperin Mia Mustonen sai kuin saikin kiinni kultamitalista. Mustonen ja HKV:n Anneli Haaksivuori pelasivat harvinaisemman tasapelin 1. pudotuspelivaiheessa, mutta uusinta ruuduissa ei voittajasta jäänyt epäselvyyttä.

Miehet B:
semifinaali Marko Luukkonen – Jorma Hållfast 190-172
finaali Luukkonen – Mika Saarinen (Jyrä) 193-168

Naiset B:
semifinaali: Inkeri Määttä – Eila Pitkänen (Boltsi-72) 178-165
finaali: Hanna Stenroos – Inkeri Määttä 203-138

Miehet CD:
semifinaali: Esa Sulkava (Hi-Tec) – Jarmo Niskanen (Ke-Ro) 192-177
finaali: Paavo Aulio – Esa Sulkava 192-178

Naiset CD:
semifinaali: Mia Mustonen – Anneli Haaksivuori 149-149, jatkoruudut 40-28
finaali: Mia Mustonen – Marina Liimatainen (Strikers) 189-160

tulokset finaalin alku
B-luokka (kaikki)
CD-luokat (kaikki)

Tulorekisteri

Tulorekisteri astuu voimaan tammikuun alussa

OHJEET PALKINNONMAKSUSTA (uusi ohje 9.1.2019) !!!

Vuoden 2019 alussa otetaan käyttöön tulorekisteri. Siihen pitää ilmoittaa maksetut suoritukset viiden vuorokauden sisällä maksusta. Seuroille ja jäsenliitoille, joilla ei ole kirjanpito-ohjelmistoa käytössään suositellaan käyttämään http://www.palkka.fi -sivustoa.

Yhdistyksen tulee olla rekisteröitynyt yhdistys (ry), että voi ilmoittaa tietojaan tulorekisteriin. Kaikkien keilaseurojen tulisi olla rekisteröityneitä yhdistyksiä. Kirjautuminen tulorekisteriin tehdään Katso-tunnuksilla.

Katso-tunnukset saat osoitteesta https://yritys.tunnistus.fi/.

Tulorekisteriin ilmoitettavia tietoja ovat tehdystä työstä maksetut palkat, luontoisedut, palkkiot, työkorvaukset sekä muut ansiotulot. Myös verovapaat ja veronalaiset kustannusten korvaukset on ilmoitettava.

Huom! Kilpailuista maksetut palkinnot täytyy ilmoittaa tulorekisteriin. Suomen Keilailuliitto ohjeistaa jäsenliittoja ja seuroja tekemään ilmoitukset palkinnoista ilman vähennyksiä ja keilaajien itse tekemään vähennykset omassa verotuksessaan.
Tulorekisteriin pääset tältä sivulta. https://www.vero.fi/tulorekisteri/

Keilaajat, jotka kuuluvat urheilijoiden tukisäätiöön, palkinnot maksetaan vanhaan tapaan tukisäätiön tilille.

https://www.keilailu.fi/content/fi/1/21156/Ohjeet%20palkinnoista.html (ohjeet keilaajan henkilökohtaisista palkinnoista)

SKL:n palkinnon maksulomake on päivitetty vuodelle 2019 https://www.keilailu.fi/files/upload_pdf/92305/palkinnonmaksulomake%202019.pdf

Hyvää uutta vuotta

kevätkausi alkaa

Talissa tietysti kauden päätapahtumalla Ballmasterilla ja perään Firma-SM IFK Gamesin kanssa
Fun Bowlingissa pelataan HBL seniorimestaruus Karhu Openin yhteydessä
Tapiolassa City B:n perinteinen Talvikisa, joka aloittaa myös kevään Helsinki Rankingin.

Käännytään kohti kevättä ja kesää!