4x1am alkoi

Patteri ja Mercur kärjessä

4x1am-sarja alkoi uusitulla pistelaskulla. Eniten voittoja napsineet ovat kärjessä myös henkilökohtaisten pinnojen perusteella. Kärkikaksikon takan muu joukko on tiiviisti kasassa ja 2. kierroksella 21.11. voi tapahtua vielä vaikka mitä.

Päivän piristyksestä vastasi Mercur kepittämällä puolustavan mestarin GB:n tyylipuhtaasti 16-0.  Patterin ykkösporukka oli vielä paremmassa iskussa ja menetti vain yhden sarjavoiton.

Alemmassa lohkossa Strikers pelasi kaksi ottelua vakuuttavasti ja menetti vain 1 pinnan toisessa ottelussa Tuubi-71 vastaan yhden sarjan päätyttyä tasan. Alemmassa lohkossa nähtiin myös, että henkilökohtaisia sarjapinnoja voi ottaa enemmän kuin vastustaja ja silti hävitä koko ottelun. Steelers-POLE ottelussa kävi näin.

1. vaihe 1. kierros
henkilökohtaiset tulokset kierros 1: ylä , ala

Vuoden keilaaja

Tunnustus Jouko Kuossarille

Vuoden Keilaajaa ei ole valittu vuosiin vaan vuodesta 2004 lähtien on jaettu Hyvän Keilaseuran kilikelloa. Tuon kellon matka päättyi ja palattiin Vuoden Keilaajan palkitsemiseen.
Uuden ajan ensimmäinen tunnustus menee Jouko Kuossarille. Ansiot radoilla ja ratojen takana ovat varmasti kaikille tuttuja ja viimeisen vuoden aikana meriittiä on tullut lisää ns. ovista ja ikkunoista. Ja lisää taitaa olla tulossa lähiaikoina?

HBL hallitus oli yksimielinen valinnassaan. Toki vuosien tauon jälkeen jonossa on moni pelaaja ja ehkä heidän aikansa tulee myöhemmin, jos Jokke vähän hellittää.

Palkinto jaettiin 28.10 HBL:n vuosikokouksessa. Kuossari ja HBL:n pj Kaj Kerbs puhelivat hetken menneistä, nykyisistä ja etenkin tulevista saavutuksista, suurista ja pienistä.

Bakerliiga HIFK:lle

Baker saatiin pelattua loppuun

Viime kauden liiga jäi pahasti koronan jalkoihin. Lopulta päätettiin pelata kolmen kierroksen jälkeen vain tämä finaali mitalijärjestyksen ratkaisemiseksi.
Edellisellä kerralla Mercur leipoi muut nippuun ja nousi nelossijalta mestariksi. Nyt näytti olevan sama tahti. Finaalin avausottelussa onni eikä kaatojonot suosineet Lucky Strikersia.  Mercurille selkeä 581 (189-184-208) – 440 (134-160-146) voitto

Tahti näytti jatkuvan seuraavassa, mutta Radio kaivoi jostain kaatoputket esiin. Lasse Litovaara oli siinä suuntaa näyttämässä. Mercurin taival katkesi tylysti 552 (221-157-174) – 570 (193-203-174) tappioon.

Finaalissa Radio oli ensin niskan päällä, mutta kuten edellisessä ottelussa, niin toinen sarja käänsi kelkan ja kaadot. HIFK vei sarjan ja kolmannessa Radio ei saanut kiriä päälle ja osin luovutti sarjan puolivälin jälkeen mestaruuden karattua käsistä.
Finaali 578 (181-220-177) – 558 (207-172-179) HIFK:lle.

Uusi kausi alkaa 18.11. klo 19. Vielä mahtuu mukaan!

Veteraani Cup Kukkoselle

Helenalle nyt voitto Talissa

Kuossarin Jouko on muutaman kerran häirinnyt Helenan juhlintaa, mutta nyt tuosta kiusankappaleesta ei ollut kannoksi kaskeen. Finaalissa Teuvo Myllymaan oli tyydyttävä kakkosrooliin tuloksilla 213-202.

Molemmat finalistit menivät helposti jatkoon alkusarjoista. Helena sijalta 3. ja Teuvo sijalta 12. Pudotuspeleissä kummatkin etenivät varmasti ja vakuuttavasti seuraaville kierroksille. Juha Ojanen yritti Helenan pudotusta tosissaan 16 parhaan joukossa. Tuloksena 6 pinnan tappio. Seuraavalla kierroksella Kari Virtanen hävisi 8 pinnalla. Myllymaa piti vastustajat selvemmin takanaan.

Semifinaalissa finalistien vastustajat tulivat jyrätyiksi ilman ikähyvityksiäkin.
Myllymaa voitti Jorma Ruohosen 244-183 ja Kukkonen Ehnlundin 259-186.

Veteraaninaiset liittomylly

Veteraaninaiset pelasivat liittomyllynsä Talissa 8.10.

HBL voitti tänä vuonna ja perinne jatkuu: HBL voittaa – Turku voittaa – HBL – Turku -HBL
Voittojoukkueessa pelasivat Helena Kukkonen, Tytti Vainikka ja Inkeri Määttä.

Alkukilpailu:
1. sarja
HBL II on kärkipaikalla 591, Tampere 552  ja Lahti 535 hyvin kuviossa mukana.
HBL II:n kaikki kolme pelaaja viiden parhaan joukossa.
Tuloslistan ykkösenä kuitenkin Tampereen Pirjo Palmu-Heinänen 207.
Mutta tilanne on vielä nuori ja paljon ehtii tapahtua ennen 4. sarjan loppua.

2. sarja
HBL II on edelleen kärkipaikalla 1135, mutta HBL I kirii takana ja on tuloksella 1064 kakkosena. Tampere 1044 ja Lahti 1038. Voittoa puolustava Turku hieman takamatkalla viidentenä 970 tuloksella ja Pori pitää perää 939.
Henkilökohtaisissa tuloksissa HBL II Anneli Haaksivuori otti piikkipaikan halttunsa 394 (24).

3. sarja
Kärkipaikka vaihtui kun HBL I  teki tulostauluun 1603  mutta vain 12 pinnaa perässä HBL II 1591. Turku teki hyvän sarjan ja nousi kolmanneksi 1579. Lahti 1550 ja Tampere 1509. Taulukon hännillä Pori 1453.
Henkilökohtaisissa HBL II Anneli Haaksivuori edelleen kärjessä 572 (36), mutta HBL I Helena Kukkonen kuroo eroa umpeen 566 (39). Lahden Maritta Kurki sijalla 3. tuloksella 530 (27).

4. sarja
HBL I kärjessä mentiin loppuun. HBL II hyytyi hieman ja putosi finaalista huonompana HBL-joukkueena. Muut finaalissa olevat Lahti, Turku, Pori.
Tampere jäi pitämään perää. Pori otti hienon loppukirin ja nousi kuin nousikin mukaan. Jopa omaksikin ihmetykseksi, auto oli kotimatkaa varten käynnistetty.

1. HBL I 2164
2. Turku 2108
(3. HBL II 2094)
4. Lahti 2080
5. Pori 1948
6. Tampere 1932
Henkilökohtaisissa HBL I Helena Kukkonen nousi ykköseksi 792 (52) tuloksella. Anneli Haaksivuori 736 (48) ja Seija Nurmi 735 (112) seuraavina.

Round Robin
HBL I – Turku 563 (30) – 522
Lahti – Pori 602 (30) – 540

Pori – Turku 485 – 573 (30)
Lahti – HBL I 511 – 583 (30)
ennen viimeistä sarjaa tilanne: HBL 1146 – Lahti 1113 – Turku 1095 – Pori 1025

HBL I – Pori 566 (30) – 486
Turku- Lahti 604 (30) – 534

Lopputulokset
1. HBL I 1712
2. Turku 1699
3. Lahti 1647
4. Pori 1511

Helsinki ykkönen

HBL II on 1.

HBL II

Veteraanimiesten liittomylly pelattiin Porissa 6.10.
HBL:n kakkosmiehistö pelasi itsensä neljäntenä loppukisaan. Ykkösjoukkue jäi sijalle 8. ja HVK:n kannatajajoukkue sijalle 13.
Markku Pennanen,  Kaj Sällström, Rainer Tuunela ja Viljo Vartiainen (kuvassa vasemmalta oikealle ja kuvaoikeuksien haltija on P. Tapola) aloittivat loppukisan niukalla tappiolla Porille. Sen jälkeen tuli vain voittoja: Rauma, Turku, Lahti ja lopuksi Tampere.
Alkuosassa joukkuetta veti Rainer Tuunela 1059 (5 srj) ja Round Robinissa Markku Pennanen 1004 (5 srj). Joukkuepeliä siis.
Loppusijasta ei ollut epäselvyyttä ja joukkue pelaa jälkipelejä paluumatkalla Ojasen bussissa hyvillä mielin.

Loppukisa Round Robin tulokset
1 HBL II 4213 p.