Liity jäseneksi!

Ota yhteyttä seuroihin

Lähes kaikki ottavat uusia jäseniä! Lista päivitetty 20.12.2019 ja uusi listaus tulee taas syksyllä 2020, kun seurat ovat ilmoittaneet tietonsa.
Tarkempia tietoja seuroista – mm. pelipaikka -saa HBL:n toimistolta Talin keilahallilta ja muista HBL:n alueen keilahalleista: Tapiolasta, Tapanilasta, Ruusulasta, Helsingin Urheilutalolta, Masalasta

Linkki Jäsenseurat

Linkki Jäsenseurat lisätiedoin

Jäsenmaksut kaudella 2020-2021 + seuran omat jäsenmaksut

Lisenssin voi hankkia myös kesken kautta.
Lisenssi haetaan ja maksetaan aina seuran kautta. Rekisteröinti saadaan tarvittaessa voimaan nopeasti, yleensä yhdellä puhelinsoitolla.
Keilakurssien kautta lisenssistä saa alennusta, samoin jos täysin uusi keilaaja liittyy mukaan kevätkauden aikana.

SKL:n lisenssien valikoimaan kuuluu myös Ensilisenssi

Tarkoituksena on tehdä kynnys rekisteröitymisestä mahdollisimman matalaksi. Lisenssi on tarkoitettu täysin uusille jäsenille sekä niille, jotka eivät ole olleet rekisteröityinä vähintään kahteen keilakauteen.

Ensilisenssipelaaja rekisteröidään HBL:n vastaanottoseuraan, mikäli häntä ei rekisteröidä johonkin keilaseuraan. HBL vastaanottoseuralla ei ole varsinaista toimintaa.

Ensilisenssipelaaja voi liittyä myös mihin tahansa seuraan, jos seuran säännöt sen sallivat ja pelaaja maksaa lisenssin lisäksi normaalit seuran maksut. Vastaanottoseurassa (HBL Harrastaja) ei ole lisenssin lisäksi muita maksuja ja seurasta voidaan siirtää pelaaja toiseen kesken kauden.

Lisenssi sisältää täyden kilpailuoikeuden ja liiton jäsenille kuuluvat etuudet, Keilaaja-lehti kotiin postitettuna, SKL:n lisenssivakuutus ja keskiarvoseuranta.

Ensilisenssiin voi kuulua maksimissaan kaksi täyttä kautta, ja siitä voi siirtyä täyteen lisenssiin milloin haluaa. Voi jatkaa myös Harrastajaseurassa vaikka ei ole oikeutettu ensilisenssiin.

Ensilisenssistä tarkemmin:
Ensilisenssillä voi liittyä mihin tahansa seuraan. Mikäli keilaaja liittyy ensilisenssillä sellaiseen seuraan, jolla ei varsinaista seuratoimintaa ole, voidaan keilaaja niin halutessaan siirtää sellaiseen seuraan, jolla seuratoimintaa on. Ensilisenssi ajan päätyttyä (maksimissaan kaksi kautta) keilaajalta peritään seuraavalta kaudelta toistaiseksi voimassa olevan lisenssin (aikuis- /juniorilisenssi) maksu, kulloinkin voimaassa olevien lisenssimaksujen mukaisesti. Ensilisenssijäsenillä on samat etuudet kuin muillakin jäsenillä, mutta ensilisenssijäsen ei voi tehdä farmisopimusta.

Uuden keilaajan etukortti
Etukortteja voi ostaa ainoastaan keilahalleilta, ellei paikallisesti muuta sovita. HBL:n alueella voi ostaa myös seuran kautta
Uuden keilaajan etukortti on tarkoitettu kaikille niille uusille keilaajille, jotka eivät ole aikaisemmin tai vähintään kahteen kauteen olleet rekisteröityjä keilaajia. Etukortti on voimassa yhden (1) kauden (1.7. – 30.6.). Keväällä (1.1. – 30. 6.) etukortin hankkineet saavat käyttää etukorttia seuraavan kokonaisen kauden (1.7. – 30.6.).
Parakeilailulisenssi oikeuttaa myös etukorttietuihin ja parakeilaajalla on oikeus osallistua kaikkiin kilpailuihin etukortin voimassa olon aikana.
Kun etukortin voimassaolo päättyy ensimmäisen kauden jälkeen, voi keilaaja jäädä vielä yhden (1) kauden ajaksi määräaikaiselle lisenssille (ensilisenssi), jolloin häneltä peritään seuraavalta kaudelta kulloinkin voimassa oleva ensilisenssimaksu. Mikäli keilaaja on liittynyt toistaiseksi voimassa olevalla lisenssillä (aikuis- / juniorilisenssi), peritään häneltä etukortin voimassaolon päättymisen jälkeen toistaiseksi voimassa olevan lisenssin (aikuis-/ juniorilisenssi) jäsenmaksu, kulloinkin voimassa olevien lisenssimaksujen mukaisesti.
Mikäli keilaaja ei halua jatkaa määräaikaisella lisenssillä (ensilisenssi), keilaajalta peritään
seuraavalta kaudelta toistaiseksi voimassa olevan lisenssin (aikuis-/ juniorilisenssi) maksu,
kulloinkin voimaassa olevien lisenssimaksujen mukaisesti.