Liity jäseneksi!

Tutustu Aloita Keilailu -portaaliin sekä ensirekisteröitymislomakkeisiin tästä:

Aloita Keilailu -portaali

Ensirekisteröitymislomake

Ota yhteyttä seuroihin

Lähes kaikki ottavat uusia jäseniä!
Lista on päivitetty 29.12.2022 ja uusi listaus tulee syksyllä 2023, kun seurat ovat ilmoittaneet tietonsa.
Ja tuossa muutama rivi alempana on halpa tarjous jokaiselle aloittavalle kisaajalle. Myös uudelleen kisakentille palaavalle. 2 kautta riittää lepoaikaa edellisestä lisenssikaudesta.
Kuka ja koska tahansa voi liittyä HBL:n harrastajaryhmään. Kahden vuoden ajan saa pelata kisoissa halpaan lisenssihintaan. Harrastajaryhmästä voi siirtyä seuraan koska tahansa helposti yhdellä sähköpostilla tai puhelinsoitolla.
Tarkempia tietoja niin ensilisenssistä, harrastajaseurasta kuin keilaseuroista – mm. pelipaikka -saa HBL:n toimistolta Talin keilahallilta ja muista HBL:n alueen keilahalleista: Tapiolasta, Tapanilasta, Ruusulasta, Helsingin Urheilutalon Fun Bowlingista, JooArena Masalasta tai Vihti Bowlingista

Linkki Jäsenseurat

Linkki Jäsenseurat lisätiedoin

Jäsenmaksut kaudella 2023-2024 + seuran omat jäsenmaksut

Lisenssin voi hankkia myös kesken kautta.
Keilalisenssi haetaan ja maksetaan seuran kautta. Poikkeuksena on seuran lisäksi myös hallin kassalta tai suoraan HBL:stä ostettavissa oleva Ensilisenssi. Rekisteröinti saadaan tarvittaessa voimaan nopeasti. Yleensä riittää yksi yhteydenotto ja tarvittavat perustiedot: nimi, osoite, puhelinnumero, sähköposti ja syntymäaika. Syntymäpäivä tarvitaan keilaajaryhmää varten: juniorit, nuoret, yleinen, seniorit ja veteraanit.
Joidenkin keilakurssien kautta lisenssistä saa alennusta, samoin jos täysin uusi keilaaja liittyy mukaan kevätkauden aikana.

SKL:n lisenssien valikoimaan kuuluu myös Ensilisenssi

Tarkoituksena on tehdä kynnys rekisteröitymisestä mahdollisimman matalaksi. Lisenssi on tarkoitettu täysin uusille jäsenille sekä niille, jotka eivät ole olleet rekisteröityinä vähintään kahteen keilakauteen.

Ensilisenssipelaaja rekisteröidään HBL:n vastaanottoseuraan, mikäli häntä ei rekisteröidä johonkin keilaseuraan. HBL vastaanottoseuralla ei ole varsinaista toimintaa.

Ensilisenssipelaaja voi liittyä myös mihin tahansa seuraan, jos seuran säännöt sen sallivat ja pelaaja maksaa lisenssin lisäksi normaalit seuran maksut. Vastaanottoseurassa (HBL Harrastaja) ei ole muita maksuja lisenssimaksun lisäksi ja seurasta voidaan siirtää pelaaja toiseen kesken kauden.

Lisenssi sisältää täyden kilpailuoikeuden ja liiton jäsenille kuuluvat etuudet, Keilaaja-lehti kotiin postitettuna, SKL:n lisenssivakuutus ja keskiarvoseuranta.

Ensilisenssiin voi kuulua maksimissaan kaksi täyttä kautta, ja siitä voi siirtyä täyteen lisenssiin milloin haluaa. Voi jatkaa myös Harrastajaseurassa vaikka ei ole oikeutettu ensilisenssiin.

Ensilisenssistä tarkemmin:
Ensilisenssillä voi siis liittyä mihin tahansa keilaseuraan. Mikäli keilaaja liittyy ensilisenssillä sellaiseen seuraan, jolla ei varsinaista seuratoimintaa ole, voidaan keilaaja niin halutessaan siirtää sellaiseen seuraan, jolla seuratoimintaa on.
HBL:n alueella tarkoittaa HBL Harrastajaseuraa ja siitä voi koska tahansa siirtyä toiseen seuraan.
Ensilisenssiajan päätyttyä (maksimissaan kaksi täyttä kautta) keilaajalta peritään seuraavalta kaudelta toistaiseksi voimassa olevan lisenssin (aikuis- /juniorilisenssi) maksu, kulloinkin voimaassa olevien lisenssimaksujen mukaisesti. Ensilisenssijäsenillä on samat etuudet kuin muillakin jäsenillä, mutta ensilisenssijäsen ei voi tehdä farmisopimusta.

Uuden keilaajan etukortti
Etukortteja voi ostaa ainoastaan keilahalleilta, ellei paikallisesti muuta sovita. HBL:n alueella voi ostaa myös seuran ja HBL:n toimiston kautta.
Uuden keilaajan etukortti on tarkoitettu kaikille niille uusille keilaajille, jotka eivät ole aikaisemmin tai vähintään kahteen kauteen olleet rekisteröityjä keilaajia. Etukortti on voimassa yhden (1) kauden (1.7. – 30.6.). Keväällä (1.1. – 30. 6.) etukortin hankkineet saavat käyttää etukorttia seuraavan kokonaisen kauden (1.7. – 30.6.).

Parakeilailulisenssi
Oikeus paralisenssiin on vain liikuntavammaisilla, näkövammaisilla, kehitysvammaisilla sekä elinsiirron saaneilla. (Tarvittaessa todistettava lääkärin todistuksella). Tällä lisenssillä saa osallistua vain erikseen
nimettyihin kilpailuihin (parakeilacuppiin, Para SM- kilpailuihin sekä näkövammaisten maajoukkuetoimintaan), pois lukien uudet jäsenet, jotka saavat liittymisen yhteydessä Uuden keilaajan etukortin, etukortti oikeuttaa osallistumisen kaikkiin kilpailuihin.