Kaikki kirjoittajan Risto artikkelit

Ohjaajakurssi 23.8.

Talissa kurssitetaan

Nyt on loistava tilaisuus lähteä kouluttautumaan tulevaksi keilavalmentajaksi syksyn ensimmäisellä ohjaajakurssilla! Keilaohjaajakurssin suorittaminen antaa valmiudet osallistua heti syksyllä alkavalle tarkkuuslajien 1.tason (perusvalmentaja) valmentajakoulutukseen, jolle ilmoittautumisaikaa on 25.8. asti. Hyppää mukaan valmentajanpolulle!
Ilmoittautumiset ja aikataulut sekä muut tiedot

Koronasta

Suositusten purkua

Valtioneuvosto vapautti 70+ ikäiset suosituksesta kontaktien välttämiseksi. Nyt voi siis hallituksen luvallakin keilata ja siinä samalla nähdä ystäviä ja kavereita halleilla.
Kesäkuun alusta alkaen on halleilla ollut omat turvamääräykset ja niitä noudatetaan edelleen: mm. pelaajamäärää rajoitetaan ja desinfioinnista huolehditaan. Tule hallille, mutta vain terveenä. Nähdään ja jutellaan kahvikupin ääressä.

HBL Vuosikokous

HBL sääntömääräinen kevätkokous

Pidettiin Talin keilahallissa 17.6.2020 klo 18
Pääasioina oli
Puheenjohtajan ja 2 hallituksen jäsenen valinnat. Kaj Kerbs jatkaa puheenjohtajana seuraavat kaksi kautta. Nina Kovanen sekä Janne Kolhonen istuvat hallituksen jäseninä seuraavat kolme kautta. Kaikki olivat erovuosoisia ja valittiin yksimielisesti jatkoon.
Toimintasuunnitelma ja talousarvio (jäsen- ja lisenssimaksut) hyväksyttiin hallituksen esittämässä muodossa
Sääntöjen uudistus käytiin läpi 1. kerran. Toinenkäsittely syksyllä.
Asialista kokonaisena
Paikalla oli 15 seuraa, joista 1 etänä. Reilut 32% äänimäärästä ja 20,5% jäsenmäärästä edustettuna.

Kiffenille 5×5 eu

Mustat hurmurit mestaruuteen

5×5 eu sarjakausi pelattiin Talissa loppuun vajaalla joukkuemiehityksellä. Loppukierroksilla Kiffen oli TKS:ää parempi ja nousi ykköspaikalle. Myös HK-Kehrä oli lopulta sijoituksissa ylempänä kuin ennen koronataukoa sarjaa johtanut Erä.

5 X 5 Eu LOPPUTILANNE (10.6.2020)
henkilökohtaiset tulokset 7. kierros

Boltsille triokin

Boltsi-72 otti toisen sarjavoiton

Seniorisarjan mestaruus täydentyy Trio-sarjan ykkössijalla.
Viimeisiin kierroksiin lähdettiin HK-Kehrän II-joukkueen 1 pinnan erolla boltsilaisiin. Mestaruustaisto alkoi keskinäisellä kamppailulla ja siinäkin 1. sarja tasattiin. Sitten Boltsi meni menojaan ja otti 8-1 voiton ja kuohujuomat pistettiin jäihin.
Viimeisessä ottelussa Boltsi oli kuitenkin kompuroida Munsonien ovelasti asettamiin esteisiin. 2. sarjassa peli kääntyi lopussa Boltsille ja mestaruuteen tarvitut 2 pinnaa kilahtivat pistepussiin. HK-Kehrä II tuli lopulta vielä pinnan päähän.
Munsons BC:n viimeinen ottelu ei nostanut heitä kärkikolmikkoon. HK-Kehrän I-joukkue oli 12. kierroksella kahminut lähes täydet pinnat GB:tä vastaan sai palkinnoksi kolmossijan.

TRIO LOPPUTILANTEET (9.6.2020)
henkilökohtaiset mestaruussarja: kierros 12 ja kierros 13

Patterille mestaruus

Patteri ylivoimainen

6. kierros oli Patterin juhlaa. Avaussarjassa Jyrä pääsi yllättämään, mutta sen jälkeen paritulos seurasi toistaan ja mestaruus kirjattiin 7 pinnan erolla Boltsiin.
GB kompuroi päätösotteluissa ja sai vain yhden sarjavoiton. Boltsi nousi kolmossijalta, kun ainoastaan Patteri viimeisessä oli parempi.
Kierroksen pelaaja oli hienolla 250,20 keskiarvolla Patterin Saku Konttila.
Kaikki henkilökohtaiset tulokset
Ottelutulokset ja sarjatilanne

LOPPUTILANNE
1. Patteri 24 p
2. Boltsi-72 17 p
3. GB 14 p
4. Jyrä 13 p
5. Steelers 6 p
6. Veljet 4 p

Ke-Rolle ja GB II:lle divarin ykköspaikat

Ke-Ro otti A-lohkon ykköspaikan divarin parhaalla pistepotilla. GB II oli B-lohkossa paras pienellä mutta riittävällä erolla.
Kierroksen pelaaja 219,00 keskiarvolla Tornadoksen Olli Hossi.
Kaikki tulokset
kierroksen ottelut

I div A
1. Ke-ro 20p
2. Patteri II 6p
3. RK 6p
4. Mercur 5p
5. Radio 4p
I div B
1. GB II 15 p
2. Tornados 12p
3. HIFK 8p
4. HKV 8p
5. POLE 4p

Boltsi ykkönen

Boltsi-72 vei voiton

Boltsin ykkösjoukkue oli nimensä veroinen ja nappasi koronamestaruuden Talissa.
Seniorisarjojen kesäkierroksilla Tornados yritti kuroa umpeen Boltsin etumatkaa. Tavoite jäi jälkipuheissa vain yhden epäonnisen heiton päähän.

sarjan lopputilanne

IFK Games finaali 16.6.

Uusi päivä

17.3. Taliin alunperin merkitty finaali pelataan 16.6. klo 18
Keilataan 4s am samalla rataparilla molemmissa kilpailuluokissa, jonka jälkeen kolmen parhaan pudotuspelit ja palkintojen jako.

Kausi jatkuu

Hallit auki!

Kesäkuussa hallit avataan ja taas pääsee keilaamaan! Katso lista avauksista.
Kuun alussa on varmasti joitain käynnistysongelmia ja aina ei tiedä onko hallin kahvila/ravintola avoinna vai pidetäänkö luukut myyntitiskien edessä. Mistä ihmeestä pääsen ostamaan ratatunnin, kun kassa on tuolla luukun ja ison munalukon takana! Kenen vika, kun pallot menevät piloille keilakassissa. Tai on se ainakin tuon tai tämän ellei peräti sen kiintiöjäsenen.
Viimeisten tietojen mukaan kaikissa halleissa luukkujen pitäisi olla varastossa ja tiskien avoinna ja toiminta niin normaalia kuin se vain voi olla. Maskilla tai ilman.

Ei isompaa hätää vaikka AVI, ELY, THL tai joku muu kolmikirjaiminen istanssi kapuloita rattaisiin heittelisi. Kyllä hallit aina keinot keksivät ja joku osaa varmasti rahastaa jokaisen radalle pyrkijän.
Palkataan Business Finlandiin hakemuksia kynä sauhuten väsäävä konsultti apuun ja rahastus onnistuu. Ehkä kauppaan kuuluu pieni sadan tonnin kusetus siinä sivussa.

Painajaiset siis pois. Hallien ovet ja ovenkahvat pestään, pyyhitään ja killotetaan sekä saranat öljytään juuri sinua varten. Siellä kassalla on se sama tuttu naama moikkaamassa ja ottamassa vastaan maksukorttisi – muut maksutavat eivät ole suositeltavia – ja sopuisaan kesähintaan ilman koro(na)tuksia.

Kysymyksiä kuinka pelataan ja miten toimitaan on tullut ja niihin pyritään vastaamaan. Hallit ja me kilpailunjärjestäjinä olemme pahasti mutu-pohjalla liikkeellä, sillä kuka olisi voinut ennakkoon tätä tilannetta odottaa. Parhaamme teemme ja vauhdissa sovellamme, jotta päästään palloja vierittämään.

Jotta ei menisi ihan viskelyksi, niin virallisempaa päästään pelaamaan, virpomaan tai kahvaamaan.  Ja tuulettamaan.

HBL:n sarjoja

pelataan Talissa kesäkuussa alkuviikoilla niiltä osin kuin pystytään. Riskiryhmät, ikärajoitukset , THL:n Valtioneuvoston korvaan supattamat suositukset ja SKL:n kilpailuohjeistukset huomioiden. Pelataan normaalia väljemmin ja normaalia leppoisemmalla mielellä. On kesä ja aurinko paistaa tietysti ne pari kertaa silloin kun on pelipäivä. Mutta kaatoja odotellessa.

Alempana alustavat pelipäivät HBL:n sarjoille ja kaikissa aloitusaika klo 18. Pelipaikka Tali.
Sarjaohjelmat viimeisille kierroksille ovat tässä
5×5 eu
Trio mestaruussarja
Pelit vaikuttavat jonkin verran sijoituksiin ja sen mukaan maksettaviin rahapalkintoihin sekä kauden 2020-2021 painotettuihin sarja-arvontoihin. Sarjan kärkijoukkueet kohtaavat yleensä seuraavalla kaudella vasta kevätpuolella toisensa. Mitalit jäävät ”keräilykappaleiksi” ensi kauteen.
2.6. Trio, mestarussarja kaksi kierrosta. Näillä näkymin 8 joukkuetta mukana
3.6. 5×5 eu, normikierros. 4 joukkuetta varmasti mukana
4.6. Seniorisarja mestaruussarja, koko loppukausi eli 3 kierrosta ja 9 sarjaa. 8 varmasti mukana.
9.6. Trio, kauden loput sarjat
10.6. 5×5 Eu
11.6. Firmaliigan DUO-kierros
4x1am mestaruussarja ja I divisioona
pelataan lauantaina 6.6. klo 12 (mestis) ja klo 15 (I divisioona).
Peliohjelma on alkuperäisen mukainen.
Sarjoissa huomoidaan kisavaatimukset eikä normaaleja ratavaihtoja tehdä. Joukkueet pelaavat kaikki sarjansa omalla rataparilla. Poikkeuksena on 5×5 eu joka pelataan samalla radalla saman vastapuolen kanssa eli 1. sarjan vastustajan kanssa. Muut sarjat pelataan muita vastapuolen pelaajia vastaan vaikka ovat eri radalla.
Ratojen väljennetään jotta ihan olka olkaa vastaan pelata.

Kesä saadaan nopeasti kulumaan ja syksyllä otetaan uudet askeleet harjoitus- ja kilpailumielellä. Onhan heti siinä syyskuussa monet SM-kisat pelattavissa. Tulkaa kannustamaan omia SM-senioreiden finaaleihin Tapanilaan 12.-13.9.

-Risto-
kuvat allekirjoittaneen

Tämä on päänavaus HBL:n blogiosastolle. Tavoite on saada perusteltuja ja kantaa ottavia juttuja julkaistavaksi. Kyse ei ole keskustelupalstasta ja nimimerkin takaa huutelusta. Omalla nimellä asiaa ja asian vierestä. Kuvat – omat tai luvan kanssa varastetut – mukaan ja teksti jotenkin jäsenneltynä.
Materiaalin lähetys suoraan sensorille HBL:n toimistoon.

Hallit availevat

Kilpailutoiminta käynnistyy vähitellen

Koronavirus on mullistanut päivittäisen elämämme ja valtioneuvosto on todennut Suomen olevan poikkeusoloissa. Myös HBL on ryhtynyt tilanteen vaatimiin poikkeuksellisiin toimenpiteisiin ja keskeytti maaliskuussa mm. kaiken kilpailutoiminnan.
Hallien availevat nyt oviaan ja kisatoimintaa laitetaan pystyyn rajoitusten mukaan.
Etenemme aina tilanteen sallimissa rajoissa ja viranomaisohjeiden määrämällä tavalla.

Tiedämme ja uskomme jäsenemme ja keilaajamme ymmärtävän tämän erittäin poikkeavan tilanteen

Hallien tietoja:
Bowling Oy
Tali avaa ovensa tiistaina 2.6. ja Ruusula päivän perässä keskiviikkona 3.6.

Masala ilmoittaa ”Keilahalli palailee pikkuhiljaa verkkoon, kesäkisaa voi jo heittää rajoitetusti!”

Tapanilan keilahalli avaa 2.6. klo 12
Tiistai – torstai: 12:00-20:00
Perjantai – lauantai: 14:00-22:00 (hohto)

Tapiolan keilahalli avaa 1.6.

Fun Bowling & Bar aukeaa 2.6.. Avoinna ti-la klo 14-21.