Koronaohjeistusta

Tilanne alkaa kehittyä huonoon suuntaan, joten on paikallaan kerrata muutamat koronaohjeistukset: SKL:n löytyy tuosta alempaa ja Olympiakomitealta löytyy seuraavanlaista tietoa virustilanteesta ja vaikutuksista.

SKL:n koronaohje

SKL:n koronaohje on tarkastettu ja siihen on tehty pari täsmennystä, joihin keilaajia ja keilahalleja pyydetään tutustumaan:

• Koronasuositukset ja määräykset ovat usein paikallisia, joten paikallista ohjeistusta on aktiivisesti seurattava
  • Keilahalleille on lisätty pyyntö seurata tarkasti paikallisia viranomaissuosituksia ja matalalla kynnyksellä edellyttävän kasvomaskien käyttöä keilahallilla rata-aluetta lukuun ottamatta. Keilatessa kasvomaskia ei edellytetä, koska radoilla turvavälien noudattaminen on mahdollista.
  • Pelivuorojen vaihtumisen ajat ovat usein ruuhkaisia ja keilahalleja, paikallisliittoja sekä seuroja pyydetään miettimään pakallisesti sopivia ratkaisuja ruuhkatilanteiden välttämiseksi. (keinoja voivat olla mm. aikataulumuutokset, kulkureitit, peliasujen pukeminen jo kotona ja vain pallojen haku hallilla palloparkista tms.)

Suositusten mukaisesti keilailussa tulee pyrkiä välttämään tilanteita, joissa ihmisten kanssakäymisessä syntyy tartuntariskejä. Toimintaohjeita tehdään, mutta ratkaisevin tekijä on kuitenkin jokaisen yksilön vastuullinen toiminta: älä osallistu tapahtumiin, jos tunnet itsesi vähänkään sairaaksi, huolehdi käsihygieniasta sekä käytä kasvomaskia aina, kun menet paikkoihin, joissa turvavälien noudattaminen on haasteellista.

Haasteellisista ajoista huolimatta toivon kaikille onnistumisen elämyksiä sekä mukavia hetkiä kavereiden kanssa keilaradoilla.

Päivitetyn koronaohjeistuksen löydät seuraavasta linkistä;
Suomen Keilailuliiton ohjeistus keilailuun koronapandemian aikana