GB:lle Trio mestaruus

GB vei kultamitalit

Päätöskierroksilla Boltsin kakkonen nousi GB:n ohi johtoon. Samalla Lucky Strikers kyykkäsi hieman ja putosi kärjestä kolmoseksi.
Viimeisessä ottelussa GB hurjasteli Steelersin osin haamuilla vahvistetun jengin kumoon ja sai kasattua pistelaariin tasan 100 pinnaa, mikä riitti mestaruuteen tällä kaudella. Lucky Strikers otti ryhtiaskeleita ja kepitti pahimman vastustajansa Boltsin ja tuloksena 95 pinnaa sekä hopeat kaulaan. Boltsille jäi ne mitalit mitä GB ja Lucky St. eivät huolineet.

HR Pari Cup, finaali

Jyräläiset ykkösinä

Marko Meriluoto ja Mika Saarinen ovat monta kertaa jääneet kakkosiksi HR Pari Cupissa.
Tällä kaudella voitto irtosi selvällä erolla kakkospariin ja kevään kisoissa 1. osakisaa lukuun ottamatta ykkösinä häärineisiin Tornadoksen Olli Hossiin ja Peter Strömbergiin.

finaalin tulokset

4×1 am

Mestaruudesta pelaavat joukkueet

4x1am sarjan ylempi jatkolohko pelattiin 8.6. Talissa.
Kuusi parasta pelaavat mestaruudesta elokuun 23. ja 30.. Ja toivottavasti voidaan pelata ns. normaalilla ottelukaaviolla.
Joukkueet ovat: Patteri I, Patteri II, GB I, Mercur, Veljet ja Boltsi-72.
I divariin menevät Jyrä, Radio ja HK-Kehrä. Heidän lohkonsa täydentyy 9.6. pelattavan alemman jatkolohkon tuloslistan mukaan.

tulokset: 2. vaihe 2. kierros ylälohko
henkilökohtaiset tulokset kierros 2: ylä

Patterille mestaruus

HBL seniorisarja päättyi

Viimeisillä kierroksilla taisteltiin tiukasti mitaleista.
Jatkosarjan 4. kierroksella Boltsi otti vain 5 pinnaa ja päästi hienosti pelanneen Patterin pinnalla ohi. Tornados kavensi myös eroa Boltsiin.
Viimeisellä kierroksella Patteri ja Tornados olivat vastakkain. Patteri ja etenkin Kimmo Huurinainen oli liekeissä eikä antanut vastustajille saumaa. Toki tiesivät että mestaruuteen tarvitaan täysi pinnapotti sillä Boltsilla oli hieman helpompi vastaus käsittelyssä.
Kärkijoukkueet kuittasivat molemmat 11 pinnaa pistepussiinsa ja näin kultamitalit Patterille. Puolustavalle mestarille hopeat.
Tornadoksen takana Ailec nousi kuin nousikin rinnalle ja lopulta pinnalla ohi.

tulokset

HBL kevätkokous

Liiton sääntömääräinen kokous

Hallitus sai uuden jäsenen, kun pitkään mukana ollut Kaarina Svanström siirtyy taustalle ja hänen tilalleen tulee Leena Jokiniemi (Mercur).
Markku Pennanen (Boltsi-72) jatkaa vielä yhden kauden.

Lisenssimaksu ennallaan 77 euroa (HBL 37 + SKL 40), juniorit 22 euroa.
Seuran jäsenmaksu ennallaan 180 euroa (HBL ja SKL molemmat 90)
Ensilisenssi 20 euroa

Talousarvio ja toimintasuunnitelma hyväksyttiin.
Sarjapeli- ja erikoiskilpailumaksut HBL:n osalta samat kuin päättyvällä kaudella.

Läsnä paikalla tai etänä 10 seuraa.

HVK hallitus kiittää

Helsingin Veteraanikeilaajien kerhon hallitus kiittää kaikkia veteraaneja asiallisesta ja toiset huomioon ottavasta käytöksestä vielä jatkuvan koronapandemian aikana.
Kausi päättyi ja monenlaiset hankaluudet jouduimme kokemaan, mutta hyvin selvisimme.
Hallitus toivottaa kaikille jäsenilleen oikein hyvää ja rentouttavaa kesää. Elokuussa taas aloitamme ja toivomme runsasta osanottoa elokuun vuosikokoukseen, jolloin teemme uusia päätöksiä toimintamme linjauksiksi.

HALLITUS

Liiga-60 finaalit 25.5.

Kausi paketoitu

Finaalissa dominoi – kuten käytännössä koko kauden – Jouko Kuossari. Voitto tuli ylivoimaisesti ja tyylillä.
Naisten voittajakaan ei ole ”suurelle yleisölle” tuntematon lahjakkuus. Helena Kukkonen otti ykköspalkinnon vastaan tottuneesti.
B-luokissa voittoon Pentti Turunen ja Monica Tallberg.

Hopeaa: Viljo Vartiainen, Inkeri Määttä, Tarmo Astikainen, Liisa Leskinen
Pronssia: Pertti Stade, Tytti Vainikka, Raimo Saari, Sisko Kosonen

Tulokset

Veteraani Cup 14.5.

Boltsin Markku Pennasen putki jatkuu

Viikko sitten Pennanen aloitti voittoputken kaivamisen voittamalla veteraanimestaruuden. Nyt jatkoa saatiin Veteraani Cupin voitolla.
Finaalissa kukistui HVV:n Hannu Pajunen 214 (17) – 188 (22).
Semifinaaleissa Pennanen oli liekeissä ja voitti Ailecin Jorma Ruohosen 283 (17) – 164 (13). Pajunen kepitti HVV:n Seppo Ojasen 212 (22) -200 (5)
Paras nainen kevään kisassa oli kahdeksan sakkiin itsensä pelannut Ailecin Hannele Uotila.

tulokset

Veteraanifinaali 6.5.

Boltsille tupla

Helena Styrman ja Markku Pennanen ottivat HBL:n veteraanimestaruudet Boltsille.
Finaalissa Helena voitti kymppiruudun taistossa alkusarjojen ykkösen HKV:n Mai-Lis Ahlforsin 167 (8) – 165 (16). Kummatkin tekivät tyhjää loppuun mutta pari keppiä enemmän kaatui Helenan hyväksi.
Miesten finaalissa Markku otti komennon lopussa eikä voittajasta jäänyt arvuuttelua jälkipolville.  Finaalin alun ykkönen Tornadoksen Asko Aravirta kukistui 204 (17)-174 (5).

Pronssit Sepottarien Eija Paseniuksen ja Boltsin Veijo Ylitörmälle.
Styrman – Pasenius 201 (8) – 199 (11)
Pennanen – Ylitörmä 233 (17)-166 (8)

Finaalin alkusarjojen tulokset

Helmi Turnaus finaali

Ratialle superfinaali

Vartiainen-Ratia-PeltonenKoronatauon takia siirretyn finaalin kuittasi Bayn Jari Ratia (MA) nimiinsä tuloksella 213 (0). Toinen Talissa 2.5. pidetyssä loppukisassa oli Elevenin Jukka Peltonen (BCD) 205 (22) ja kolmas HVV:n Viljo Vartiainen (Veteraanit) 193 (20).

finaalin kaikki tulokset