SKL ja HBL suurmestarisäännöstö

VALTAKUNNAN SUURMESTARISÄÄNTÖ

1. Valtakunnan suurmestaruuden voi saavuttaa vähintään A-luokkaan kuuluva, rekisteröity keilaaja, joka saavuttaa yhden kilpailukauden (1.7.-30.6.) aikana vähintään neljä voittoa, joista kaksi on saavutettu nk. vierashallissa ( = oman liiton ulkopuolella ). Kaikki voitot voivat olla myös vierashallivoittoja.
  2. Voittotuloksen on oltava kilpailun paras tulos (nk. puhdas tulos).
  3. Tulokseksi huomioidaan ainoastaan ensimmäinen, virallisen kilpailun suoritus.
  4. MA-luokassa on oltava vähintään 40 osanottajaa tai:
    – niissä liitoissa, joissa MA-luokan keilaajia on vähemmän kuin 40, osanottajamääräksi riittää ko. liiton MA-luokkaan rekisteröityjen keilaajien määrä. Aina kuitenkin vähintään 20 MA-luokkalaista.
  5. Mikäli yksikin ( 1 ) voitoista on saavutettu osanottajamäärällä, joka on pienempi kuin 40, tulee voittoja tällöin olla viisi ( 5 ).
  6. Kilpailun tulee käsittää vähintään 4 sarjaa ja hallin on oltava vähintään 4-ratainen.
  7. Jäsenliitto voi myös anoa hallitukselta valtakunnan suurmestaruutta.

HELSINGIN BOWLINGLIITON SUURMESTARIARVO

Helsingin Bowlingliitto myöntää sille liittonsa rekisteröidylle keilaajalle liiton suurmestariarvon ja antaa siitä vastaavan merkin, joka liiton alaisissa erikoiskilpailuissa yhden kilpailukauden, 01.07-30.06. aikana saavuttaa seuraavat vaatimukset:

1. Keskiarvo kilpailusuoritushetkillä vähintään 205,00
  2. Saavuttaa yhden (1) voiton finaalikilpailussa
  3. Lisäksi sijoittuu kolmen (3) parhaan joukkoon kolmessa (3) eri erikoiskilpailussa (finaali- tai suoraloppukilpailu)

Kyseisissä kilpailuissa/kilpailusarjassa tulee olla osanottajia vähintään 50 pelaajaa.