Harrastajalisenssi

Harrastajalisenssi (B-lisenssi)
Liittyminen:
– liittyminen voidaan tehdä keilahallin kassalla, jonne SKL/jäsenliitto toimittaa kaavakkeita tätä varten tai internetissä osoitteessa www.keilailu.fi. Kaavakkeessa harrastajalta pyydetään samat tiedot, kuin SKL:n rekisterissä kultakin yksilöltä
– SKL:n rekisteriohjelmaan perustetaan kullekin jäsenliitolle ”seura”, johon harrastajat
rekisteröidään. Seuran nimeksi tulee jäsenliiton nimi ja B-kirjain, esim: Helsinki B, Kuopio B jne.
– jäsenliitto kirjaa harrastajajäsenet SKL:n jäsenrekisteriin

Maksu:
– harrastajalisenssimaksu on 30 euroa kaudessa (1.7.–30.6.). Sen laskuttaa jäsenliitto, joka tilittää summasta 15 euroa SKL:lle.

Oikeudet:
– harrastajalisenssin omaaja saa Keilaaja-lehden kotiin postitettuna
– harrastajalisenssin omaava pelaaja kuuluu SKL:n lisenssivakuutuksen piiriin
– harrastajalisenssillä keilaaville pidetään normaalia keskiarvoseurantaa
– harrastajalisenssin omaava keilaaja saa keilata kilpailuissa vain oman jäsenliittonsa alueella.
– harrastajalisenssillä saa osallistua vain viikkokilpailuihin, ei erikoiskilpailuihin. Mikäli
jäsenliitto ei järjestä viikkokilpailuja, harrastajalisenssillä osallistutaan erikoiskilpailuun sen kilpailumaksulla. Harrastajalisenssillä pelaaville annetaan omat esinepalkinnot, he eivät kilpaile yleisistä palkinnoista. Esinepalkintoja jaetaan niin, että kolmesta osanottajasta jaetaan yksi palkinto, 11 osanottajasta jaetaan kaksi palkintoa, 21 osanottajasta kolme jne. Palkinnot hankkii erikoiskilpailun järjestäjä.
– harrastajalisenssillä ei saa osallistua sarjakilpailuihin. Firma- ja veteraanikeilailuun
osallistuminen on sallittua.

Rajoitukset:
– Kilpalisenssi-keilaaja ei voi siirtyä suoraan harrastajalisenssiin. Jos keilaaja on ollut
rekisteröimättä vähintään yhden pelikauden, hän voi hankkia harrastajalisenssin.
Muilta osin noudatetaan Suomen Keilailuliiton kilpailusääntöjä

juliste