Koronasta

Koronan toinen aalto jatkaa etenemistään ja sen torjumisessa on yhä enemmän siirrytty paikallisiin toimenpiteisiin.

Esimerkiksi 5.10. Vaasan kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta päätti kieltää kaikki yli 50 hengen kokoontumiset Vaasan kaupungissa. Lautakunta antoi lisäksi vahvan suosituksen, ettei yli 20 ihmisen kokoontumisia järjestetä sisä- tai ulkotiloissa. Lisäksi joukkueurheilun toiminnalle suositellaan taukoa. Nämä Vaasan kaupunkia koskevat kiellot ja suositukset ovat voimassa sunnuntaihin 25. lokakuuta asti. Myös koko Vaasan sairaanhoitopiiri on antanut vahvan maskisuosituksen julkisiin tiloihin ja suunnittelee lisätoimia vielä tänään. Samaa voimme odotella myös HUS-alueelle ja vaikuttaa HBL:n toimintaan.

HBL seuraa tilannetta ja tekee kilpailuja koskevat päätökset kuten siirrot ja peruutukset . Samoin keilahallien tulee antaa maskisuositus tiloissaan tarvittaessa.

Valtakunnansarjat, jotka ovat paikallisten rajoitusten piirissä, ilmoittetaan heti Suomen Keilailuliittoon (keilailuliitto@keilailu.fi sekä kilpasarja@keilailu.fi). Keilailuliitto sopii sitten tarvittaessa välittömästi kyseisen kisan siirrosta tai peruutuksesta yhteistyössä kilpailu- ja sarjavaliokunnan kanssa.

Esimerkiksi kilpailukalenterissa on 15.10.20 sovittu veteraanien valtakunnansarja Vaasassa, jonka joudumme siis siirtämään rajoitusten takia muualle pelattavaksi.

Valtakunnallisista rajoituksista ja muutoksista päättää jatkossakin Suomen Keilailuliiton hallitus.